Gå till navigering Gå till innehåll
  • N/A minuter läsning
  • Nyheter

TryggVärme gör Merro avslappnad

TryggVärme gör Merro avslappnad

Merro Awad

Efter många års problem med fjärrvärmecentralen fick Merro Awad nog och tecknade serviceavtalet TryggVärme. "Problemet blev löst. Jag är en himla nöjd kund", säger han.

I en vacker Norrbottensgård i Södra Sunderbyn bor Merro Awad med frun Anna och barnen Selma och Noa. Familjen flyttade upp från Umeå för cirka fem år sedan och gick på många husvisningar innan de hittade rätt.

– Våra kriterier var att det skulle finnas fjärrvärme, braskamin och bastu. När vi tittade på det här huset kände vi att det var vårt drömhus, säger Merro.

Innan de flyttade in tilläggsisolerade de taket, satte in treglasfönster och mekanisk till- och frånluft.

– Vi har stormtrivts sedan dess, säger Merro.

Det fanns dock smolk i glädjebägaren. Ända sedan de flyttade in har de haft problem med fjärrvärmecentralen. Det tog lång tid att få varmvatten och centralen läckte.

– Jag pratade med många om problemet och de sa att det berodde på långa ledningar. Sedan fick jag reda på att det fanns ett serviceavtal för fjärrvärmecentralen, så jag tecknade TryggVärme med Luleå Energi, säger Merro och fortsätter:

– I avtalet ingick en besiktning så det kom en jättetrevlig kille och kikade på fjärrvärmecentralen. Han fixade det där med varmvattnet jättefort, vilket är en av anledningarna till att jag är en så nöjd kund. Han löste ett problem som jag hade.

Merro reser mycket i arbetet och är inte en så intresserad hemmafixare. Som många andra vill han bara att allt ska fungera så smidigt som möjligt.

– Jag skulle verkligen rekommendera andra att teckna TryggVärme, det är väl investerade pengar och jag har fått snabb och trygg hjälp. Varma dagar glömmer man lätt bort hur viktigt det är att fjärrvärmecentralen fungerar.

/Sofia Fjällström