- N/A minuter läsning
- Nyheter
Jonny valde TryggVärme
- Dela
När Jonny Isakssons fjärrvärmecentral började läcka förberedde han sig på att köpa en ny. Istället kunde han teckna serviceavtalet TryggVärme och sparade mycket pengar samtidigt som tjänsten ger honom trygghet.
– Jag är jättenöjd, säger han.
Precis innan familjens semesterresa utomlands hände det som inte får hända. Fjärrvärmecentralen hemma hos Jonny Isaksson, på Majorsgatan i Luleå, började läcka.
– Det bara rann och vi skulle vara borta i två veckor. Jag blev orolig för att det skulle spricka när vi var borta, säger Jonny Isaksson.
Han ringde Luleå Energi, övertygad om att han behövde byta ut fjärrvärmecentralen, vilket också är en tjänst som Luleå Energi tillhandahåller. Ingenjören han pratade med såg dock att fjärrvärmecentralen inte var så gammal och föreslog att han istället skulle teckna serviceavtalet TryggVärme.
– Jag trodde nog att jag skulle behöva köpa en ny fjärrvärmecentral. Läget såg väldigt tråkigt ut och jag blev förvånad över att jag kunde teckna avtal med tanke på centralens skick, säger Jonny Isaksson.
Efter samtalet dröjde det inte länge förrän Ove Ylitalo, servicetekniker på affärsområdet Värme och Kyla, kom hem till familjen på Majorsgatan.
– Våra kunder uppskattar tillgängligheten. När de ringer oss så tar det inte lång stund innan vi är på plats för att avhjälpa problemet, säger Ove Ylitalo.
Det visade sig att packningarna i fjärrvärmecentralen hade gått sönder. Efter att ha bytt ut dessa och säkerhetsventilen, slutade läckaget direkt och familjen kunde åka på semester utan att oroa sig.
– Jag är jättenöjd, jag tror jag är den nöjdaste kunden som finns, säger Jonny Isaksson.
Han sparade dessutom en hel del pengar på att teckna TryggVärme istället för att byta ut hela fjärrvärmecentralen.
– Jag skulle definitivt rekommendera andra att teckna TryggVärme. Min bror ska teckna nu efter att jag berättat om vilken bra hjälp jag fått.
Sofia Fjällström