- N/A minuter läsning
- Nyheter
Luleå Energi - om kunderna själva får välja!
- Dela
Svenskt Kvalitetsindex, som intervjuat 15 000 personer om energibranschen, visar att Luleå Energi är det bolag i Sverige som kunderna är mest benägna att rekommendera.
Branschen fortsätter även att successivt stärka sitt förtroende bland kunderna. På lång sikt är trenden i kundnöjdhet positiv för energibranschen.
Luleå Energi har även i år topplaceringar i samtliga sex kategorier, både på privat- och företagsmarknaden, tack vare sitt engagemang för regionen och sitt arbete att ständigt utveckla och förbättra kundupplevelsen.
Kunderna ger toppbetyg för såväl elhandel som elnät och fjärrvärme. Inom Elhandel på företagsmarknaden ligger Luleå Energi på en andra plats, och privatkunderna placerar Luleå Energi på fjärde plats i Sverige.
För Elnät kan Luleå Energi glädjande konstatera att kunderna gett bolaget den absoluta topplaceringen, både på privat- och företagsmarknaden.
Även för Fjärrvärme ligger företagskundernas bedömning högst, medan privatkunderna placerar Luleå Energi på andra plats.
– Vi är otroligt stolta att, för nionde året i rad, ligga i topp bland energibolagen i Sverige. Arbetet för att utveckla våra tjänster pågår kontinuerligt, bland annat genom att vara lyhörda för våra kunders önskemål, säger Anneli Sjömark, VD Luleå Energi.
Ni hittar rapporten i sin helhet på Svenskt Kvalitetsinex hemsida.
För ytterligare information:
Anneli Sjömark, VD Luleå Energi
anneli.sjomark@luleaenergi.se, 0920-26 44 07
SKI-kansliet (www.kvalitetsindex.se)
Maria Söder, Projektledare Energi, maria.soder@kvalitetsindex.se, 070-220 89 99
Laurina Qvarnström, laurina.qvarnstrom@kvalitetsindex.se, 070 880 27 13