Gå till navigering Gå till innehåll
  • N/A minuter läsning
  • Nyheter

Luleå Energi - om kunderna själva får välja

Luleå Energi - om kunderna själva får välja

Svenskt Kvalitetsindex, som intervjuat 13 413 personer om energibranschen, visar att Luleå Energi har Sveriges nöjdaste energikunder.

Luleå Energi har i år topplaceringar i fem av sex kategorier, både på privat- och företagsmarknaden, tack vare sitt starka engagemang för regionen.

Kunderna ger toppbetyg för såväl elhandel som elnät och fjärrvärme. Inom Elhandel på företagsmarknaden ligger Luleå Energi på första plats, medan privatkunderna placerar Luleå Energi på andra plats i Sverige.

För Elnät kan Luleå Energi glädjande konstatera att kunderna gett bolaget den absoluta topplaceringen, både på privat- och företagsmarknaden. Detsamma gäller fjärrvärme, som får topplaceringen i båda kategorierna.

Det som driver energikundernas nöjdhet är främst frågor kopplade till de mjuka delarna av kundupplevelsen såsom varumärket och service. Luleå Energi är det företag som inom samtliga områden starkast upplevs som att de positivt bidrar till regionen. Det ger en märkbar effekt på varumärket och nöjdheten.

– Ett stort tack till alla våra kunder och våra medarbetare som gör detta möjligt. Vi är ödmjuka och stolta över att för tionde året i rad ligga i topp bland energibolagen i Sverige. Att hela tiden jobba långsiktigt och hållbart för att motsvara och förhoppningsvis överträffa våra kunders förväntningar är vårt mål, säger Anneli Sjömark, VD Luleå Energi.

Rapporten i sin helhet finns på http://www.kvalitetsindex.se/